· CARTA COMERCIAL:
En aquest cas aquesta carta té dues funcions. Per una part cal detallar l'encàrrec i per altre abnda, documentar una sèrie d'acords sobre les condicions de lliurament.
Dins de la carta hi han diferents apartats importants, la data, ja que constarà a tots els efectes com la de la comanda. La introducció expressarà la voluntat de fer una comanda. El nucli s'especificarà la comanda, amb totes les condicions i tots els detalls que siguis necessaris. A la conclusió s'agrairà l'atenció dispensada i es posarà a disposició del proveïdor per solucionar qualsevol dubte. La salutació i el comiat han de ser propers i formals i han d'anar amb concordança.
· CONFIRMACIÓ DE LA COMANDA:
A partir d'aquesta carta el proveïdor la carta de comanda, confirmant que està d'acord.
· DENEGACIÓ DE LA COMANDA:
En aquest cas el proveïdor rebutja l'oferta de comanda. Les causes poden ser molt diversos, com per exemple, que no hi hagi existències. En aquestes cartes és important la redacció i tenir molt cura al dir les causes per les quals no es podrà atendre la comanda. També hem de tindre en compte que el to ha de ser calmat, correcte i amb un llenguatge apropiat.
· MODIFICACIÓ DE LA COMANDA:
En aquesta carta anotem quan necessitem modificar algunes coses de la comanda formalitzada, fins i tot si el client ha comès algun error en redactar la carta.
El to serà de disculpa i caldrà explicar el motiu de la rectificació.
· ANUL·LACIÓ DE LA COMANDA:
Aquesta carta es semblant a la carta de denegació de comanda, però en aquest cas, la modificació consisteix en el fet que el client ja no desitja que li enviïn sol·licitada, i pot ser per diferents causes.
· MODIFICACIÓ DE LA COMANDA:
En aquesta carta anotem quan necessitem modificar algunes coses de la comanda formalitzada, fins i tot si el client ha comès algun error en redactar la carta.
El to serà de disculpa i caldrà explicar el motiu de la rectificació.
· ANUL·LACIÓ DE LA COMANDA:
Aquesta carta es semblant a la carta de denegació de comanda, però en aquest cas, la modificació consisteix en el fet que el client ja no desitja que li enviïn sol·licitada, i pot ser per diferents causes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario